Koci labirynt - przedmioty i punkty

Podczas trzeciej lekcji z kocim labiryntem dodaliśmy zmienną punkty, która zapamiętuje punkty zdobyte podczas gry. Po dodaniu zmiennej wyświetla się ona w lewym górnym rogu ekranu gry.

Gracz otrzymuje punkty za zebranie przedmiotów. W mojej wersji gry - 10 punktów za każdy zebrany Gift (nazwa duszka).

 skrypty gift

Skrypt kota zmienił się tylko troszeczkę - pojawiły się wpisy dotyczące punktów. Musisz pamiętać, że na początku gry punkty muszą się wyzerować. Dobrze jest też ukryć wyświetlanie punktacji na planszy tytułowej gry oraz na planszy końcowej. 

W skrypcie kota dodałem również w czujniku pierwszych drzwi (poziom1) blok "nadaj komunikat wiadomość 1" - to informacja dla gift i gift2 żeby pokazały się ponownie na 2 poziomie.

W skrypcie duszka gift ustawiłem miejsce pojawienia się przedmiotu, zmieniłem jego rozmiar, na pierwszym poziomie kazałem mu czekać z pokazaniem się do momentu aż zniknie tytuł gry. Gdy kot dotknie gift, prezent znika ale wcześniej nabija punkty, u mnie 10 punktów. Taki sam program ma gift2. Różni się tylko blokiem "idź do x= y=" bo prezenty nie mogą stać w tym samym miejscu.

Drugi skrypt dla przedmiotu rozpoczyna się dość nietypowo - "Kiedy otrzymam wiadomość1". Wiadomość wysyła kot gdy dotknie niebieskich drzwi. Odbierają ją gift i gift2 i pokazują się w tym samym miejscu, w którym stały na poziomie 1 (uwaga na położenie, w ścianę kot nie wejdzie). W drugim skrypcie już nie czekamy 5 sekund na pojawienie przedmiotów, bo między poziomami nie ma tytułu. Blok czekaj 5 sekund stosuję tym razem w celu obliczenia czasu do ukrycia przedmiotów, kot ma tylko 5 sekund na zebranie 20 punktów (takie małe utrudnienie). 

scratch

 

canva

kahoot

deepl

DMC Firewall is a Joomla Security extension!