poziom1

To jest tło do gry o nazwie "Koci labirynt". Takie tło można utworzyć np. w edytorze graficznym Paint. Musisz tylko pamiętać, żeby tło miało odpowiedni wymiar, który wynosi 480 na 360 pikseli.

Długi bok tego prostokąta ma 480 pikseli, a krótki 360 pikseli.

A tak wyglądają skrypty, które napisaliśmy na pierwszej lekcji dotyczącej gry "Koci labirynt".

Pamietaj! Załóż konto w Scratch. Zaloguj się i wpisz jeszcze raz takie skrypty dla kota.

Komputer to urządzenie elektroniczne, które przetwarza wszelkie informacje zapisane w formie cyfrowej.

Cztery podstawowe składniki zestawu komputerowego:

zestawkomp

1. jednostka centralna
2. monitor
3. klawiatura
4. myszka

 

Podstawowe elementy jednostki centralnej komputera
1. płyta główna
2. procesor
3. pamięć operacyjna (RAM)
4. karta graficzna
5. dysk twardy
6. karta sieciowa
7. karta dźwiękowa
8. obudowa z zasilaczem

Urządzenia peryferyjne (zewnętrzne) to urządzenia znajdujące się poza jednostką centralną komputera.

Urządzenie wejściowe to urządzenie za pośrednictwem, którego informacje wprowadzane są do komputera.

Urządzenia wyjściowe to urządzenia, za pośrednictwem których informacja wychodzi z komputera.

Podział urządzeń wejścia-wyjścia

urządzenia wejścia to np.: klawiatura, mysz, skaner, mikrofon, dżojstik, trackball, tablet graficzny, joypad, kierownica, kamera internetowa

trackball 
urządzenia wyjścia to np.: monitor, drukarka, głośniki, słuchawki, projektor, ploter, drukarka 3D

ploter

Proszę żeby uczniowie klas czwartych ćwiczyli w domu logowanie do usługi Microsoft365. Umieli samodzielnie wejść na stronę office.com, znali swój login i hasło lub nosili je na lekcje informatyki.

Na kilku pierwszych lekcjach powtarzamy wiadomości o edytorze tekstu Word. Uczeń powinien znać z lekcji informatyki w klasach 1-3 podstawowe zasady edycji tekstów, wiedzieć jak wprowadzić z klawiatury tzw. polskie znaki, znać wszystkie przyciski klawiatury, a w szczególności: Enter, ESC, spacja, ALT, Caps Lock, Backspace, Delete, wiedzieć jak wprowadzić znak @.

Kolejną aplikacją z pakietu Office, którą poznajemy na informatyce jest PowerPoint. Uczeń 4 klasy powinien samodzielnie tworzyć nową prezentację, dodawać do niej slajdy (Tylko tytuł, Title Only), wpisywać tytuły slajdów, wyszukiwać obrazki za pomocą wyszukiwarki Bing, wstawiać obrazki na slajdy, korzystać z podpowiedzi projektanta i formatować wygląd slajdów. Podobnie jak w przypadku edytora Word uczeń zapisuje swoje prace nadając im nazwę. Wszystkie prace ucznia są widoczne na jego dysku OneDrive.

W październiku uczymy się tworzyć prezentacje w programie PowerPoint.  

scratch

 

canva

kahoot

deepl

Our website is protected by DMC Firewall!